Thursday, September 27, 2018

محور اصلی و اصول زندگی مسیحی

                                                                                                  Image result for ‫زندگی مسیحی‬‎

محور اصلی زندگی مسیحی چیست؟ محور اصلی در یک زندگی مسیحی شناخت خدا، پسرش عیسی مسیح و آوردن ثمرات. عیسی در انجیل یوحنا گفت:

یوحنا 14: 16
»من شما را برگزیدید، اما من شما را انتخاب کردیم، و شما را به تصرف فرستاد تا شما بروید و میوه بیاورید و میوه ی خود را نگه دارید تا هرچه که از پدر به من خواستار شود، به شما بدهد.
همچنین پولس در رومیان 7: 4 گفت:
»بنابراین، ای برادران من، شما نیز بساطت جسد مسیح برای شریعت مرده شدید تا خود را به دیگری پیوندید، یعنی با او که از مردگان بیرون آمد، تا به خاطر خدا مافرمند.»
عیسی در مثال برزگر در مورد چهار نوع از افراد سخن می گوید که کلام خدا می شنوند. در دسته دوم و سوم کسانی بودند که بی ثمر ماندند در حالی که آخرین گروه کسانی بودند که "شنیدند، آن را می فهمد و بارآور، بعضی صد و بعضی شصت و بعضی سی ثمر" (متی 13: 23 )
پس چیزی که خدا برای مسیحیان در نظر داشت، این بود که فقط ایمان آوردن، هیچ تغییری نداشته باشیم و همان درختی باشند و همان ثمری را که قبلا دادیم. مثمر ثمر بودن ما برای خدا مهم است. بگذارید تکرار کنید: خدا الله این نیست که شما فقط در جریان زندگی به روان باشید. خدا شما را مخلوقی یکتا خلق کرد، به شما اخطیه داد. دل خود را خودتان. و به شما مأموریتی داده: تا بروید و ثمر آورید. کمی جلوتر می بینیم که ثمر آوردن چگونه است، اما این را به خاطر داشته باشید. خدا به تک تک فرزندانش عطیه داده است. خدا از جوانترین تا مسن ترین، از فقیرترین تا ثروتمندترین و بی سواد تا شاگردان فرزندان خود، به منچستر رسیدن به فردی داده است و می خواهد که آنها بسیار ثروتمند باشند. خداوند باز در یوحنا باب 15 گفت:
یوحنا 15: 8
»جلال پدر من، به این می رسیم که میوه بسیار بیا و شاگرد من بشی.»
و یوحنا 15: 1-2
»« من تاک حقیقی هستم و پدر من باغبانی است. ... هر چه میوه آن را پاک میكند تا بیشتر میوه آورده است. »
وقتی فرزندان ثمر می آورند، پدر و وجد می دهد. می بینیم که او از آنهایی که ثمر آورند بخصوص به مراقبت و پاک کردن آنها می انجامد تا بیشتر ثمر آورند! پدر تنها نمی خواهد که در تاک شاخه باشد ... بلکه می خواهد شاخه ها بسیار پرستمر داشته باشند. شاخه هایی که تا حداکثر ظرفیت توان خود را می سازند. امروزه بسیاری از مسیحیان بی حرکت در گوشه ای نشسته اند و منتظرند تا شخص دیگری، "حرفه ای" بیافتد و "نقش آنها را بازی کند" زیرا آنها می گویند ما "حرفه ای" نیستیم. اما پطرس و دیگران (که اکثرا ماهیگیر بودند) در اولین قدم نیز در این مورد «حرفه ای» نبودند. آنها فارغ التحصیل از هیچ مدرسه مذهبی نبودند و نیاز به چنین چیزی هم نداشتند! تنها مدرکی که داشتند در ماهیگیری بود! افرادی دیگر نیز هستند که ایمان آورده اند، اما تغییر چشمگیر در زندگی شان صورت نگرفته است. اصلا زنده مسیحی بدون تغییر و بدون ثمر کاملا ضد و نقیض است. با این ادعا، منظورم این نیست که مسیحیانی که برای خدا و قلبشان غیورند، مرتکب خطا نمی شوند. آنها نیز خطا می کنند! اما مسیحیان پاسشور صدای اکثریت را نادیده می گیرند که می گوید: "هم رنگ جماعت ... دیگر رفتن به کلیسا، در صندلی های کلیسا، خواندن خواندن، گوش دادن به سانسور کردن و سپس به خانه و فراموش کردن همه چیز تا یکشنبه دیگر است. » مسیحیان پرشور به این گفته اند که در اندیشه نیستند و کم قادر نیستند. دید آنها به خداست و می خواهند که در آن رشد کنند. می خواهم به او و پسرش نزدیک و نزدیک تر شوم. می خواهند تا حد امکان مسیح را در زندگی خود نشان دهند. مسيحيان پرشور آرزوي ديدار و مايه مسیح دارند. و خبر این است که خدا می خواهد شما نیز یکی از آنها باشید. می خواهد شما نیز یک مسیحی پرحرارت باشید. و یا به بیان دیگر، می خواهد یک مسیحی باشید که مشتاق خداست. یک مسیحی گرم و نه ولم (مکاشفه 3: 15). می خواهد مسیحی باشید که شکوفه داده و تا حداکثر ممکن ممکن است ثمر برود. این محور اصلی زندگی مسسیحی است.
ثمر: ثمر چیست؟
به بیان ساده باید گفت که ثمر، همان زندگی تغییر یافته، زندگی با محوریت مسیح و نوعی از زندگی است که ما میریم تا مسیح از طریق مان زنده ماندن (غلاطیان 2: 19-20)؛ یک زندگی که بجای رضامندی خود یا دیگران ، نیاز به خدا را دارد. یک زندگی که موضوع اصلی و تمرکز و اولویتش خداست. بیایید ببینیم کتاب مقدس در این مورد می گوید:
غلاطیان 5: 22-25
»لیکن ثمره روح، محبت و خوشی و سلامتی و حلم و مهربانی و نیکوی و ایمان و محبت و حرمت است که هیچ شریعت مانع چنین کاری نیست. و آنانی که از آن مسیح می باشند، با خدا و شهواتشان مصلوب ساخته شده اند. اگر روح زیست کنیم، به روح هم رفتار می کنیم. »
منظور از روح در اینجا، حضور انسانیت تازه، یعنی مسیح در ماست. با زندگی بر اساس این انسانیت تازه است که ما تولید می کنیم ثمراتی که در بالا آمده است یعنی شخصیتی که تازه یا مسیحیت دارد. در افسسیان 2: 10 می خوانیم:
افسسیان 2: 10
»زیرا که ما صنعتیم، هستیم، در مسیح عیسی برای کارهای نیکی که خداوند پیش از آنکه ما را در راه ما هدایت کند.»
خدا از پیش کارهای نیکی که باید در آنها قدم برداریم را فراهم کرده است. مانند تختی که کاشته شده و باید به ارمغان بیاورد، خدا از قبل به هرکسی از ما بطور منحصر بفرد آتییه داده است. تنها کاری که باید بکنیم این است که قدم بزنیم در مسیری که خدا دیده شده است. قدم برداشتن در این چیزهاست که سبب می شود پدر خشنود شده و ما ثمر آوریم. همچنین اول پطرس 4: 7-11 می گوید:
اول پترس 4: 7-11
لكن انتهاي همه چیز نزدیک است. پس خردمند و برای دعا هشیار باشید. و اول همه با یكدیگر بشدت مهربانی كنید، زیرا كه مهربانیت بسیاری از گناهان را پوشانده است. و يکی ديگر را بدون هيپه مهمان کنيد. و هر یک از معیارهایی که یافت می شود، در آن خدمت می کنیم، وکلاء امین فیض گوناگون خدا. اگر
سی سخن گوید، به نظر می رسد که خداوند می گوید و اگر كسی خدمت می كند، براساس توانایی كه خداوند می كند، خدا را به بهشت ​​می رساند كه خداوند از طریق یكی از مسیح جلال می دهد كه او را جلال و توانایی تا ابدالآباد، آمین. »چیزهای مختلف در این آیات وجود دارد که می گوید ما باید آن را داشته باشیم. در دعا هشیار باشید. یکدیگر را بشدت مهربانی کنید بدون هيپه مهمان ناز باش. همچنین آیات می گوید که هرکدام از ما نعمت یا عطیه از خداست. خدا به تک تک فرزندان خود بطور منحصر به فردی عطیه و نعمت داده است. ما همچنین مانند بدن اعضای بدن که در بدن قرار داده شده اند و کاربرد خاص خود دارند، منحصر بفردیم: خدا ما را نیز در بدن مسیح، کلیسا قرار داده است و بطور منحصر بفرد برای عمل در آن مکان عطیه پیدا شد (اول قرنتیان 12: 12-27). سخن پولس در اینجا تنها یک چیز است: عملکرد! خدا تنها افراد خاصی را عطیه نداده؛ خدا تنها کشیشی و شبان شما را عطیه نداده است. اشعار بالا تنها مربوط به گروه خاصی از مسیحیان نیست. بلکه مخاطب آن همه مسیحیان از جمله شماست! دقت کنید که در آیات می گوید: "خدمت یکدیگر". عطیه به شما داده نشده تا آن را در خود محبوس کنید! اما داده شده است تا یکدیگر را خدمت می کنیم. من شما را خدمت می کنم و شما نیز من را. اما امروزه واژه «خدمت» تنها برای افرادی با روحانی به کار می رود. آیا فرد مذهبی تنها کسی است که باید خدمت کنید؟ در حالی که دیگران کاهن و شبان و جایگاه روحانی ندارند تنها خدمت می کنند و خدمت نکنند؟ این دیدگاه است که مستقیم ویا غیر مستقیم در دیدگاه بسیاری نشسته است. اما باید بدانید که این دیدگاه خدایی نیست و کتاب مقدس هم از آن حمایت نمی کند! دیدگاه هایی که می گویند این است این است: هر یک از ما به صورت انحصاری از خدا به دست می آید و در بدن مسیح قرار داده شده است. چیزی به اسم افرادی روحانی و افراد غیر روحانی در کتاب مقدس وجود ندارد. طبق کتاببن ما همه ما از نظر خدا شاهبان هستیم. ببینید پطرس این موضوع را به چه زیبایی بیان می کند: اول پطرس 2: 9 »لكن شما قبیله انتخاب و كنتون ملكتان و امت مقدس و قومی كه ملك خداوند است، به كمال خود خدا كه شما را از تاریكی، به عجیب و غریب خود خوانده و اعلام کنید. »و اول پطرس 2: 5» شما همچنین مانند سنگهای زنده را احیا کنید تا به عمارت روحانی و مقدس مقدس تا قربانیان روحانی و مقبول خدا به وسیله رسیس مسیح بمیرند. »از هر یک از ما انتظار داریم رود که طبق اعطیه خود عمل و یکدیگر را خدمت می کنند. چیزی که پطرس در اول پطرس 4: 7-11 می گوید این است که مشغول چیزی است که خداوند آن را به شما داده است. بر روی عطیه خود تمرکز کرده و آن را انجام دهید. موضوع این نیست که آیا شما «مأموریت» دارید یا نه چون در اصل یک مأموریت دارید! این یک حقیقت است! و پطرس می گوید که مشغول این مأموریت و مشغول خدمت کردن است که او را پیدا کرد. اما برای عدم درک صحیح می بایست گفت که پیش نیاز است که ما باید دارای رابطه ای با زندگی خداحя خداوند هستیم. همانطور که فیلیپیان 1: 9-11 می گوید: فیلیپین 1: 9-11 "و برای این دعا می گویم تا محبت شما را در شناخت و تفسیر بسیار بیشتر می کند. تا چیزهایی بهتر را انتخاب کنید و در روز مسیح بی غم و بی اعتنایی باشید و از جویدن عدالت که از طریق ایمان مسیح برای تمجید و حمد خداوند است پر کنید. »میوه عدالت« از سوی مسیح خدا »نه از قدرت خودمان. به علاوه نتیجه میوه عدالت نیز تمجید و حمد خداست. همانطور که خود یهودی در یوحنا باب 15 توضیح می دهد، او تاک است و ما شاخه های آن: یوحنا 15: 4-5 و 8 »در من بمانید و من در شما. همچنانکه شاخه ای از خود نمیتواند میوه آورده باشد، در تاک نماند، همچنین شما همچنین اگر در من نمانید. من تاک هستم و شما شاخه ها. آنكه در من ميماند و من در او، ميوه بسيار ميردرد زيرا جدا از من نميتواند. ... جلال پدرم من را به این می اندیشد که میوه های بسیار بیاورید و شاگرد من بشوید. »پیش نیاز ما این است که ما می خواهیم در نقاشی بمانیم. و خود ما نیز تاک نیستیم. مسیح تاک است! و ما شاخه های آن. محال است شاخه ای بدون اینکه در تاک بماند میوه آورد. همین موضوع برای ما صادق است: اتحاد ما با مسیح است که سبب می شود ما شاخه ها ثمر آوریم. در این مثال، شاخه ها راه برای تاک هستند تا ثمر آورد. تا زمانی که ما در مسیح بمانیم، او از طریق ما آشکار می شود؛ تاک از طریق ما زندگی خواهد کرد و ثمر خواهد داد. بنابراین داشتن رابطه ای گرم با خدا پیش نیاز خدمت و رفتن در پی کار نیکویی است که خدا برای مان تدارک دیده شده است. خدایی که می خواهیم خشنودش سازیم. تمرکز بیشتر بر مسیح و نه خود اعمال. و از طریق اتحاد با مسیح و ماندن در مسیح است که ثمر به بار می آید و طبق گفته فیلیپیان این ثمره «توسط مسیح» آورده می شود.کمی که پیش برویم، می بینیم که مسیح درباره انبیای کذایی سخن گفت و فرمود که آنها را از میوه هایشان خواهید شناخت.متی 7: 15-20 »« اما از انبیای كتبه احترا كنید، كه میشها را به شما میآورند، اما در باتن، گورگان مزدور هستند. ایشان از میوه های ایشان خواهید شناخت. آیا انگور از خار و انجیر از خس خس؟ همچنین هر چوب هیچکو، میوه نیکو می آورد و چوب بد، میوه بد می آورد. نمی تواند تکه ای را به جا آورد. هر تکه ای که میوه نیکو، بریده و در آتش افکده شود. از آن جهت كه از ميوه هايشان آنها را شناخته ايد. »لام درباره انبياي كذبه سخن مي گويد (متی 7: 15)، مسیح های دروغین (متی 24: 24)
رسولان دروغین (دوم قرنتیان 11: 13)، برادران دروغین (غلاطیان 2: 4، دوم قرنتیان 11: 20)، معلمان کذبه (دوم پطرس 2: 1)، عمله مکار (دوم قرنتیان 11: 13). راه برای شناسایی این چنین افراد وجود دارد. میوه هاشان! و میوه خوب یا ثمره نیکو تنها «توسط یهودی مسیح» به بار می آید. هر نوع درخت دچند در مورد خدا یا حتی مسیح هم سخن بگویند، باز تنها میوه غافلگیرانه به بار آورده است. من می خواهم که شما را برادر و خواهر عزیزم تشویق کنید که با همه دل در پی خدا باشید. با اشتیاق در پی او باشید تا در رابطه با خداوند زنده مان رشد کنید و به چیزهایی که او برایتان آماده کرده است مشغول شود. بدین صورت است ثمره روح آورده می شود، زیرا درخت همان روح یا طبیعت تازه یا مسیح است که در داخل ما است. در مسیح بمانید، زیرا هرکه در مسیح و مسیح در او، تنها یک چیز به بار آورده است و آن ثمر بسیار است! ثمره: هرس کردننمن چیز زیادی از باغبانی نمی دانم. اما از دوران مدرسه تا یادآوری می کنم که برای اینکه گیاه میوه را بیاورند، باید از هر زمان اغوا شود.

نوکیش وایمان دار :اعظم جعفری

No comments:

Post a Comment