Friday, August 16, 2019

چرا غيبت ميكنيم؟؟؟؟؟

“چرا غیبت می کنیم؟!”

⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️

بخش دوم:

💢احساس ترس و عدم امنیت: اغلب وقتی دچار ترس و عدم اعتماد به نفس هستیم و از لحاظ شخصیتی احساس ناامنی می‌کنیم، به‌جای این‌ که جرأت کنیم با کسی که احتمالاً ما را رنجانده است رو در رو حرف بزنیم، می‌کوشیم با توسل به غیبت هم خودمان را خالی ‌‌کنیم و هم از او انتقام بگیریم. روشن است که چنین روشی به هیچ وجه مطابق کتاب‌مقدس نیست (متی ۱۸:‌‏۱۷-‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏۱۸).

💢قضاوت در مورد دیگران: قضاوت‌های سطحی و ناعادلانه در مورد دیگران باعث می‌شود که به آسانی رفتار و انگیزه‌های‌شان را مورد شماتت قرار دهیم و بخواهیم بر مسند داوری نشسته، بر حسب دیدگاه محدود و یک‌طرفۀ خود، پشت سر آنها حرف بزنیم و خودمان را عادل جلوه دهیم. در فارسی ضرب‌المثل پرمعنایی است که می‌گوید: «هر که تنها به قاضی رود، خوشحال برمی‌گردد!»

💢عدم سرسپردگی کامل به اصول ایمان مسیحی: یکی از ابعاد ثمرۀ کار روح‌القدس در ایماندار مسیحی، خویشتنداری است (غلاطیان ۵:‏۲۳). ما مسیحیان عایقی نداریم که ما را از همۀ وسوسه‌های این دنیا، از جمله غیبت کردن، محفوظ بدارد. اما با سرسپردگی کامل به روح‌القدس و اطاعت از ندای او می‌توانیم فردی متفاوت باشیم و در این جهان تاریک به‌عنوان نور و نمک عمل کنیم. به‌علاوه، پیام مرکزی انجیل این است که خدا در مسیح گناهان ما را به رایگان بخشیده است و آنها را به حساب نخواهد آورد، و از این رو ما نیز باید خطایای دیگران را ببخشیم. بخشش واقعی دیگر جایی برای غیبت و حرف زدن پشت سر دیگران باقی نمی‌گذارد!

💢کاهلی و بیکاری و بی‌هدفی در زندگی شخصی: پولس در اول تیموتاوس ۵:‏۱۳ بی‌کارگی را عامل سخن‌چینی و فضولی می‌داند. غیبت کردن برای کسانی که مشغولیت مفیدی ندارند، کار کم‌خرج و راحتی است. کسانی که با جدیت و پشتکار در پی اهداف زندگی خود هستند، به‌ندرت وقت خود را با سخن‌چینی و صحبت کردن در مورد دیگران به‌هدر می‌دهند. مطابق اول‌ تسالونیکیان ۴:‌‏۱۱-‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏۱۲، آرزوی یک مسیحی باید این باشد که، «زندگی آرامی داشته باشد و سر به کار خویش مشغول بدارد». این گونه است که «زندگی روزمرۀ او احترام مردم بیرون را بر خواهد انگیخت».

👈🏼با توجه به دلایلی که در بالا ذکر شد، بیایید هر یک از ما از خود بپرسیم که در مورد ما، دلیل یا دلایل غیبت ‌کردن از دیگران چیست؟
 آیا این دلیل برای من به‌عنوان یک مسیحی موجه است؟ آیا مسائلی مانند ترس، همرنگ جماعت شدن، کنجکاوی یا مورد پذیرش دیگران واقع شدن آنقدر مهم هستند که من به‌خاطر آنها رابطۀ خود را با خدا کدر کنم؟👉🏼

⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️

No comments:

Post a Comment