Monday, November 5, 2018

آشنایی با آیین مسیحیت (سری دوم )

از دیرباز خدا بر انبیاء آشکار ساخته بود که انسانی بیگناه را خواهد فرستاد تا همچون قربانی به جای نسلهای بعدی آدم بمیرد وننگ آنها را از نافرمانی بردارد. قربانی او برای هرکس که ایمان بیاورد راه را برای رفاقت با خدا خواهد گشود. انبیاء او را مسیح موعود می نامیدند
ایشان می گفتند که او برای رستگاری بشر می آید و تا ابد به نام خدا بر آنان پادشاهی خواهد کرد . قرنها پیش از ظهور مسیح موعود، انبیاء درباره او ، و کارهایی که خواهد کرد پیشگویی کرده بودند. داوود یکی از انبیاء گفته بود : “خدا می گوید مسیح پسر من است .” البته نه پسر جسمانی خدا ، عنوان پسر خدا بیانگر رابطه نزدیک مسیح با خدا ونقش او همچون منجی و پادشاه می باشد .
نبی دیگری به نام اشعیا فرموده : ” باکره ای آبستن خواهد شد و پسری خواهد زایید.” این پسر همان کلمه ابدی خداست که او فرستاد تا همچون انسان از باکره زاده شود و خدا را بر جهانیان آشکار سازد. همچنین انبیاء پیشگویی کرده بودند که مسیح در شهر ” بیت لحم ” چشم به جهان خواهد گشود.
ایشان ورود شاهانه او را به اورشلیم نیز پیشگویی کرده بودند و همچنین خیانت یهودا ، یکی از شاگردانش را که در مقابل ۳۰ سکه نقره او را تسلیم می نماید.انبیاء گفته بودند که مسیح جان خود را قربانی خواهد کرد ، اما خداوند او را روز سوم زنده خواهد ساخت . آنها مسیح را پسر انسان می نامیدند و می گفتند او همانند ابری به حضور خدا باز خواهد گشت و خدا اختیار همه ملتها را تا ابد بر او خواهد سپرد .
۲۰۰۰ سال پیش مردی قدم به این جهان گذاشت که “عیسی” نام داشت . مردم با دیدن کارهای او می پرسدند  آیا او همان مسیح موعود است ؟ آیا پیشگویی انبیاء درباره این مرد است ؟

نوکیش و ایمان دار:اعظم جعفری

No comments:

Post a Comment