Friday, December 13, 2019

✝️پيام كريسمس براي ايمانداران✝️

🎄
پیام راستین کریسمس

پیام کریسمس این است که خدا با رنج انسان همدرد شد. ما خدایی نداریم که آن بالا نشسته باشد و دردها و رنجها و مصائب و ستمهای بشر را نظاره کند. 

خدا در شخص پسر یگانه‌اش، عیسی مسیح، وارد تاریخ بشر شد و مورد ستم همان انسانی قرار گرفت که خود آفریده بود. 
این خداوند مهربان وقتی جسم انسان پوشید، در میان قوم خاص و برگزیدۀ خدا چشم به جهان گشود، یعنی قوم یهود. 

یوحنا می‌فرماید: "او در جهان بود و جهان به وسیلهٔ او آفریده شد، امّا جهان او را نشناخت. او به قلمرو خود آمد ولی متعلّقانش او را قبول نكردند."
یوحنا 1:10 - 11 

بسیاری سئوال می‌کنند که اگر خدا عادل و مهربان است، چرا اجازه می‌دهد این همه ظلم و بی‌عدالتی و مصائب وجود داشته باشد. اما گویا این سئوال درست نباشد، زیرا در مسیحیت، این خدا در شخص پسر یگانه‌اش، عیسی مسیح خداوند، انسان شد و همه نوع رنج بشری را تحمل کرد. 

او مورد ستم و بی‌عدالتی قرار گرفت، آن هم از سوی قومی که منتظرش بودند. ما خدایی نداریم که نسبت به رنجهای ما بی‌تفاوت باشد. ما خدایی نداریم که نسبت به بی‌عدالتی‌ها بی‌تفاوت باشد. او به میان ما آمد و با ما رنج کشید و اشک ریخت. 

‌و در آخر، به‌ عنوان یک مجرم، بر صلیب میخکوب شد و مورد تمسخر همان کسانی قرار گرفت که می‌بایست او را به‌ عنوان پادشاه و نجات‌دهندۀ خود می‌پذیرفتند. در مسیحیت، خدا در رنجهای بشر شریک می‌شود. 

هر بار که اشکی از چشمان کودکانی که از گرسنگی در آستانۀ مرگ هستند، جاری می‌شود، خدا نیز با ایشان همدردی می‌کند. این است پیام راستین کریسمس! خدا در رنج ما شریک است. خدا همراه ما رنج می‌کشد.
🎄

@rahenejat7
اعظم جعفري نوكيش ايماندار به عيسي مسيح خداي زنده ✝️

No comments:

Post a Comment